Megnézem

Szent Kard emlékmű

Sóly, Sóly

Értékőr: Bikádi László
Forrás: Helytörténeti leírás

Megnézem

Református emlékszoba és tájház Sólyban

Sóly, Sóly

Értékőr: Bikádi László
Forrás: Helytörténeti leírás

Megnézem

Árvalányhaj Sóly határában

Sóly, Sóly

Értékőr: Bikádi László
Forrás: Helytörténeti leírás

Megnézem

Kinizsi könnye forrás Nagyvázsonyban

Nagyvázsony, Nagyvázsony

Értékőr: Nagyvázsony
Forrás: Helytörténeti leírás

Megnézem

A sólyi papírmalom

Sóly, Sóly

Értékőr: Bikádi László
Forrás: Helytörténeti leírás

Megnézem

Kolbászos pogácsa

Sóly, Sóly

Értékőr: Bikádi László
Forrás: Helytörténeti leírás

Megnézem

Kántás Károly életútja

Sóly, Sóly

Értékőr: Bikádi László
Forrás: Helytörténeti leírás

Megnézem

Szent Kard Fesztivál

Sóly, Sóly

Értékőr: Bikádi László
Forrás: Helytörténeti leírás

Megnézem

"Pörkölt torta"

Nemesvámos, Nemesvámos

Értékőr: Bárdos Zoltán
Forrás: Nemesvámosi Ifjúsági Klub

Megnézem

Szemere László (mikológus, ornitológus)

Hárskút, Hárskút

Értékőr: Heblinger Gábor, Kauker Gergely, Tábori Ferenc,
Forrás: Helyi lakosok, Internet

Megnézem

Lindenbaum Német Nemzetiségi Dalkör

Hárskút, Hárskút

Értékőr: Heblinger Gábor, Kauker Gergely, Tábori Ferenc,
Forrás: Dalkör tagjai

Érték megnevezése

Első tűzoltóautó


Település neve

Pusztaszabolcs


Adatfelvétel időpontja

2014.07.05.


Kategória

Pusztaszabolcs


Értékőr neve

Pusztaszabolcsi Hagyományőrző és Hagyományteremtő Alapítvány


Adatfelvétel forrása

http://www.pusztaszabolcs.hu/index.php/ertektar


Érték jellemzőinek rövid leírása

A pusztaszabolcsi Önkéntes Tűzoltó Parancsnokságnak immár lassan ötvenéves az Ikarus gépjármű fecskendője (Ikarus 526).

Érték bemutatása

Az autó ma már ritkaságnak számít. Gyűjtők és a szakmabeliek csodájára járnak az 1964-ben a gyártósorról kilencedikként legördülő tűzoltóautónak. Pusztaszabolcs tűzvédelmét már több mint harminc éve látja el, az egykor szebb napokat is megélt, veterán fecskendő. A jármű felépítményét összkerékhajtású, a katonaságnál is rendszeresített Csepel D 344-es alvázra építették, míg erőforrásul a 95 lóerős D414-es dízelmotort választották a tervezők. A műanyag felépítmény az Ikarus gyárában készült, a jármű gyártása 1964-re tehető.

Képek